Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Συζητήσεις και θέματα που δεν ανήκουν σε καμιά συγκεκριμένη συζήτηση...

Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Sol Om On » Πέμ Μαρ 13, 2008 8:18 pm

=3]Για να ζεστανω λιγο το κλιμα πριν την διαλεξη του Γιαννουλακη με θεμα τα βιβλια, και επειδη οπως πολυ ευστοχα εχει παρατηρησει ο Robert Anton Wilson, οτι μετα απο καθε διαλεξη σπανια οι ερωτησεις εχουν σχεση με το θεμα της διαλεξης (τοσο πολυ που ισως προκειται για φυσικο νομο), ξεδιπλωνω μερικες σκεψεις που αφορουν τα παραμυθια.[]

=3]Απο τοτε που ημουν μαθητης στο γυμνασιο, αναρωτιωμουν αν η ερμηνεια που διναμε σ' ενα λογοτεχνικο εργο ειχε σχεση με την αρχικη προθεση του συγγραφεα η αν ηταν αυθαιρετα συμπερασματα που ειχαν σχεση με τις εμπειριες μας και ισως ταυτιζονταν μερικως με την προθεση του συγγραφεα λογω της κοινης αντιληψης που εχουμε για την πραγματικοτητα.[]

=3]Προσφατα διαβαζοντας το βιβλιο του Francis King - The Secret Rituals of O.T.O. εκανα συγκριση μιας τεχνικης του 7ου βαθμου με το παραμυθι του Αλλαντιν και του μαγικου λυχναριου.Κανοντας τον καταλληλο παραλληλισμο υπεθεσα οτι το λυχναρι ειναι ενας σαφης (η ασαφης; )[] =3]υπαινιγμος του Λινγκαμ, ο Αλλαντιν αυτος που εξασκηται στην Σεξουαλικη Μαγεια και το τζινι η εκσπερματωση που μεσω ειδικων τεχνικων υλοποιει μια οντοτητα που βρισκεται στις διαταγες του εξασκουμενου.Για να μην σας μπερδευω αναφερω περιληπτικα οτι η τεχνικη του 7ου βαθμου εχει σχεση με την εκσπερματωση στην σκια που δημιουργει το ανθρωπινο σωμα, και απαγγελοντας μια "προσευχη", η σκια παιρνει δικη της ζωη και εκτελει τα θεληματα του.Καπως ετσι...[]
=3]Υπαρχει σχεση στην σκεψη αυτη, που σαφεστατα ειναι αυθαιρετη, με την αρχικη προθεση του συγγραφεα του παραμυθιου;[]

=3]Οι συγχρονοι Καμπαλιστες θεωρουν το παραμυθι της Ωραιας Κοιμωμενης σαν μια καταπληκτικη συγκαλυμενη περιληψη της μυστικης παραδοσης που αφορα τον Ανωτερο Ευατο, τον Φυλακα Αγγελο και το παντρεμα με την ζωωδη ψυχη η διαφορετικα του False Ego.Ηταν αυτος ο σκοπος του συγγραφεα αυτου του παραμυθιου; Αν προστεθηκαν μετα καποια στοιχεια, προστεθηκαν μ' αυτο το σκεπτικο; Γιατι; Γιατι να μεταμφιεστει κατι τοσο παραξενο σε παραμυθι;[]
=3]Νομιζω η Kassandra, αν θυμαμαι καλα (μπορει να κανω λαθος, συγνωμη), ειχε πει οτι το παραμυθι με τον Τζακ και την φασολια ισως περιεχει καποια ψηγματα αποκρυφης γνωσης που εχουν σχεση με την μυηση μεσω ψυχοτροπων φυτων.[]
=3]Μπορει και οχι...ποιος μπορει να ειναι σιγουρος; Αν καποιος κανει μια σοβαρη μελετη πανω σ' αυτα, το κατεστημενο που εχει την αδεια να αξιολογει, πως θα δεχτει τετοια πραγματα; Δεν θα τα θεωρησει στην καλυτερη περιπτωση σαν "ρομαντικα ψυχανεμισματα";[]

=3]Τελος (προς το παρων), δεν πρεπει σ' αυτη την διαλεξη να πουμε μερικα πραγματακια για το εργο της Μαιρυ Ποππινς; Θεωρω πολυ προκλητικη, για το μυαλο μου, την δηλωση οτι σ' αυτο το παραμυθι περιεχονται ολα τα υψηλα μυστικα της Μαγειας.Ενα δυο ισως...αλλα ολα (η τα περισσοτερα); Αλλωστε μπορει σε μερικα ασχετα βιβλια (με την μαγεια) να περιεχονται μερικα τετοια διδαγματα (αν θεωρησουμε οτι η μαγεια δεν ειναι τροπος ζωης αλλα η ιδια η ζωη).Οποτε ο δημιουργος της Μαιρυ Ποππινς ειχε τετοια γνωση και επελεξε να την μεταμφιεση σε παραμυθι η ηταν απλα ενας λογιος και εγραψε αυτα που του ελεγε η καρδια; Και στο κατω κατω εχει σημασια ποιοι ηταν οι λογοι που ειχε και το εγραψε η εχει σημασια εμεις τι θα σκεφτουμε και τι συνειρμους θα κανουμε;[]
=3]Υπαρχει περιπτωση να νοιωσει "προσβεβλημενος" μ' αυτη την ερμηνεια; []

=3]Περιμενω τις σκεψεις σας...[]
Subgenii
Άβαταρ μέλους
Sol Om On
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 15, 2007 9:16 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Marauder » Πέμ Μαρ 13, 2008 8:50 pm

Φίλε Sol Om On, πολύ ενδιαφέρον το θέμα που θίγεις.

Σχετικά με την ανάλυση των λογοτεχνικών έργων στο σχολείο που αναφέρεις (πεζών ή ποιημάτων) έχω ακούσει κάτι, αλλά δεν αποκλείεται να είναι κάτι σαν urban legend.

Υποτίθεται ότι κάποιος αναγνωρισμένος, καταξιωμένος ποιητής παρευρέθηκε σε μια τάξη ενός σχολείου, στο οποίο η καθηγήτρια ανέλυε ένα ποίημά του και τα παιδιά της τάξης έλεγαν κι αυτά την άποψή τους κτλ. Στο τέλος, ο εν λόγω ποιητής τους απάντησε ότι τίποτα απ' όλα όσα είπαν δεν ίσχυε (γι' αυτόν) κι ότι απλά έγραψε ένα ποίημα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σκοπό.

Αλλά, αυτό -κατά τη γνώμη μου- δεν έχει ίσως ιδιαίτερη σημασία. Από προσωπική πείρα έχω διαπιστώσει εκ των υστέρων να "κρύβονται" πράγματα μέσα σε λέξεις που δεν τα έβλεπα με την πρώτη ματιά. Πιθανόν, κάτι να "εισχωρεί" μέσα στο μυαλό του συγγραφέα (αυτό που ονομάζουμε "έμπνευση" ίσως? τι ακριβώς είναι?) και να "καθοδηγεί" κατά κάποιο τρόπο τις σκέψεις του, να τον "χρησιμοποιεί".

(Ο Δημήτρης θα έλεγε ίσως ότι είναι η Βούληση της Κενότητας που εκφράζεται μέσω του συγγραφέα, ο Philip Dick θα έλεγε ότι είναι το ¶γιο Πνεύμα ή το VALIS, ο ebeneezer θα έλεγε ότι είναι η Μαμά του Γάτου...αλλά μάλλον όλοι μιλάνε για το ίδιο πράγμα, όπως το βλέπω εγώ, δίνοντάς του διαφορετικό όνομα.)

Σχετικά με τη Mary Poppins...μου έχει κάνει κι εμένα τρομερή εντύπωση η δήλωση του Παντελή που ανέφερες...αλλά, δυστυχώς, δεν την έχω δει την ταινία, οπότε δεν μπορώ να πω τίποτα. Ευχαρίστως να ακούσουμε από κάποιον άλλο τις ενδεχόμενες σκέψεις του επ' αυτού (ειδικά απ' τον Παντελή).
Άβαταρ μέλους
Marauder
Πολυγραφότατος
 
Δημοσιεύσεις: 1106
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 22, 2006 1:29 am

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό El Ex » Πέμ Μαρ 13, 2008 9:01 pm

(Ο Δημήτρης θα έλεγε ίσως ότι είναι η Βούληση της Κενότητας που εκφράζεται μέσω του συγγραφέα, ο Philip Dick θα έλεγε ότι είναι το ¶γιο Πνεύμα ή το VALIS, ο ebeneezer θα έλεγε ότι είναι η Μαμά του Γάτου...αλλά μάλλον όλοι μιλάνε για το ίδιο πράγμα, όπως το βλέπω εγώ, δίνοντάς του διαφορετικό όνομα.)


Μου κάνει πολύ εντύπωση ότι δεν σκέφτεστε ότι μπορεί αντί για όλα αυτά να υπάρχει και κάποια παράδοση του φανταστικού και της μυθολογίας/φιλοσοφίας του, όπως και τεχνικές για να γράφεις σε 3-4 ή και περισσότερα επίπεδα...

Προσοχή, δεν λέω πουθενά ότι αναγκαστικά δεν ισχύουν αυτά που λέει ο Marauder! Aλλά σκεφτείτε ότι τον τελευταίο καιρό, σχεδόν ολόκληρη η παραγωγή του αμερικανικού φανταστικού καταφέρνει να δημιουργεί σε παραπάνω από ένα επίπεδο... Σκεφτείτε το Lost, το Galactica, το Prestige, το Matrix, κλπ κλπ κλπ...

Μήπως πολύ απλά παρατηρείτε την εισβολή της φιλοσοφίας στη λογοτεχνία, και μια ωρίμανση στην τέχνη της λογοτεχνίας, που αρχίζει να παράγει ιδιαίτερα δημιουργήματα;

Χμ, μάλλον πρέπει να ανοίξετε ξανά το θέμα της συγγραφικής... Ο Παντελής είχε πολλά να σας πει, αλλά δεν τον αφήσατε... Κάντε μια προσπάθεια να δείτε τι έχει να σας πει...
...dweller in the forgotten dungeons of Antidogmatopia
Άβαταρ μέλους
El Ex
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 2618
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 5:47 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Marauder » Πέμ Μαρ 13, 2008 9:07 pm

Αυτό που λες Λουκά, εμένα τουλάχιστον, μου ακούγεται πολύ πιο ενδιαφέρον και "προκλητικό"...και ναι, μάλλον πρέπει να συνεχίσουμε εκείνη τη συζήτηση για τη συγγραφική.
Άβαταρ μέλους
Marauder
Πολυγραφότατος
 
Δημοσιεύσεις: 1106
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 22, 2006 1:29 am

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό El Ex » Πέμ Μαρ 13, 2008 9:26 pm

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι υπάρχουν ολόκληρα πεδία μελέτης για:

  • τα Σύμβολα που χρησιμοποιούνται σε ένα κείμενο (λέξεις που μεταφέρουν ολόκληρες συναισθηματικές/ιδεολογικές θεματολογίες),
  • τους 'Ηχους (τη χρήση του λόγου ως μουσικό όργανο αλλά και ως "υπενθυμίσεις" διαφόρων συμβόλων)
  • τον τρόπο κωδικοποίησης των μηνυμάτων (ώστε να μεταφέρονται περίπλοκες έννοιες μέσα από απλές προτάσεις)
  • τον τρόπο που είναι δομημένες οι προτάσεις (γραμματικά, συντακτικά, αλλά και "σκηνοθετικά"),
  • τη μεθοδολογία της παρουσίασης των γεγονότων (σειρά, προετοιμασία του αναγνώστη, ρυθμός κλπ)
  • τη γνώση της ψυχολογίας του αναγνώστη και πώς προετοιμάζεις τον αναγνωστη να δεχτεί κάτι με τον τρόπο που θέλεις,
κλπ κλπ, είναι ένας τεράστιος κατάλογος, και αυτά είναι μόνο τα βασικά.

Οι περισσότεροι συγγραφείς, ειδικά οι επαγγελματίες, τα γνωρίζουν πλέον αυτά πολύ καλά, και μπορούν χωρίς οι ίδιοι να έχουν έμπνευση, να σε κάνουν να νιώσεις εσύ τεράστια έμπνευση, επειδή ξέρουν πώς να χειριστούν τον λόγο.

Η δική μου άποψη, και προκαλώ όποιον θέλει να το ψάξει για να δει ότι δεν είναι καθόλου τυχαία (αλλά δεν θα το κάνω εγώ, βαριέμαι να μπω σε χαζές αντιπαραθέσεις για ακόμη μια φορά), είναι ότι αυτό που λέμε "Μαγεία" είναι άμεσα συνδεδεμένο με την "επιστήμη της λογοτεχνίας" και ας κάποιοι λένε ότι δεν είναι έτσι...

Το μυστικό της λογοτεχνίας είναι ότι μπορεί να επηρεάσει την ψυχή και την αντίληψη του αναγνώστη, το μυστικό της μαγείας είναι κατά τη γνώμη μου το ίδιο ακριβώς, και ακόμη περιμένω για να δω κάτι που θα ξεχωρίσει τη Μαγεία από τη Λογοτεχνία...
...dweller in the forgotten dungeons of Antidogmatopia
Άβαταρ μέλους
El Ex
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 2618
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 5:47 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό StrangeAnarchy » Πέμ Μαρ 13, 2008 10:27 pm

Πάρα μα πάρα πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφονται έδω και συμφώνω μέ όσα έγραψε ο Λουκάς και οι υπόλοιποι.Επίσης ναι πιστεύω ότι στο θέμα περι συγγράφικης έχουν πολλά ακόμα να ειπωθούν ακόμα μόνον και μόνον σάν εισαγωγή και κακός το ξεχάσαμε.Έκανα μια μικρή προσπάθεια εγώ πρίν μέρες με τίς ελάχιστες γνώσεις μου και απορείες άλλα δεν υπήρξε δυστηχώς και τόσο ανταπόκριση,έλπιζω σε κάτι καλύτερο και φυσικά θα μέ ενδιέφερε πολύ και η γνώμη του Λουκά πάνω σε αυτό το Τόπικ.
Άβαταρ μέλους
StrangeAnarchy
Πολυγραφότατος
 
Δημοσιεύσεις: 1396
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 01, 2008 5:27 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Sol Om On » Παρ Μαρ 14, 2008 12:29 am

=3]Μ' αυτο το Thread δεν ηθελα να ξυσω παλιες πληγες εγωιστικων και απολυτων θεσεων απο το θεμα της Συγγραφικης.Ισως ομως εκεινο το θεμα ηταν πολυ ρομαντικο και να υπηρξαν τετοιες αντιδρασεις.Η βασικη ερωτηση που εχω και την απαντηση της, συμφωνα με την γνωμη μου, θα προσπαθησω να αναπτυξω σ' αυτο το ποστ...[]

αρχικό μήνυμα απο Book Of Lies
=3]The Red Triangle is the descending tongue of grade;[]
=3]the Blue Triangle is the ascending tongue of prayer.[]


=3]Ας υποθεσουμε, για να δωσω κυρος σ' αυτα που θα πω, οτι ειμαι ο Colin Wilson, και η ερμηνεια που εχω για το παραπανω στιχο ειναι οτι ο δημιουργος του εκανε ενα ειρωνικο σχολιο για την βαθμολογικη καταταξη της ομαδας Liverpool (που φορα κοκκινη φανελα) σε συγκριση με την ανοδο στην βαθμολογια της Manchester City (που φορα μπλε φανελα).Εχω δικιο; Μπορω να πω αρκετα πραγματα για να το υποστηριξω, η ερμηνεια μου ομως ειναι σωστη; Και επειδη αυτη την στιγμη ειμαι ο Colin Wilson μπορει καποιοι να το δεχτουν σαν ερμηνεια! Ο δημιουργος του ποιηματος αν δει αυτη την ερμηνεια δεν θα ειναι αρνητικος μ' αυτη; []
=3]"Το ηλιθιο κατσικι κοιτα να δεις τι σκεφτηκε!"[]
=3]Ο δημιουργος που δινει στο δημιουργημα του πεντε εξι η εικοσι επιπεδα δεν εχει επιγνωση οτι ο αναγνωστης μπορει να δωσει ερμηνειες (ιδιαιτερα με το περασμα των χρονων) που ουτε καν τις εχει φανταστει; Μηπως το γνωριζει αυτο και αυτο να αποκαλειται η ταπεινοτητα του συγγραφεα; Και οι αρχικες του προθεσεις του κειμενου που εγραψε, εχουν γινει οι προθεσεις αυτου που τον μελετα;[]

=3]Σ' αυτη την περιπτωση αν π.χ. ο ζερο γραψει "τρια ποδια εχει το σκαμπο τρι λαρι λαρι λαρο"[] =3]γιατι να μην χαρακτηριζεται "πνευματωδες"; Ξυνω πληγες τωρα, ε; Συγνωμη...προχωρω παρακατω.[]

=3]Μαιρυ Ποππινς: Αφου τεθηκε το γνωστο θεμα του του Nyarlathotep προσπαθησα νοερα να ξαναθυμηθω την ταινια και να ανακαλυψω κομματια του αινιγματος που με "βασανιζει".Σε καποιο σημειο του κινηματογραφικου παραμυθιου, η Ποππινς μαζι με τα δυο παιδια που "νταντευει", πανε βολτα σε παρκο που υπαρχουν πινακες ζωγραφικης και τα προτρεπει να μπουνε μεσα στο πινακα.Αυτο μονο μου θυμησε καποιες τεχνικες περι Αστρικης Προβολης απο τους Denning & Phillips (φανερα επηρεασμενοι απο τον Israel Regardie) οπου προτεινουν, τον εξασκουμενο στην Αστρικη Προβολη να καθισει μπροστα σ' ενα πινακα (κατα προτιμηση τοπιου) και να "μεταφερουν" την συνειδηση τους μεσα στον πινακα σαν να ειναι ενας πραγματικος κοσμος.Μεχρι εκει εφτασα δεν μπορεσα να σκεφτω κατι αλλο, ισως επειδη εχω την λανθασμενη εντυπωση οτι τα μηνυματα που θελει να περασει ειναι πολυπλοκα (και ψαχνω για τετοια) ενω στην πραγματικοτητα τα πραματα ειναι πιο απλα.[]

=3]Ερωτηση: Αν διαβαζε ο σεναριογραφος την παραπανω ερμηνεια για το παραμυθι της Ποππινς, αποκλειεται να ελεγε "Ρε το ηλιθιο κατσικι τον Sol Om On, τι σκεφτηκε για το εργο μου! Καμια σχεση!"; []

=3]Η απαντηση (γνωμη μου) για την ερωτηση που θετω ειναι...η ερωτηση με τα bold γραμματα.[]
Subgenii
Άβαταρ μέλους
Sol Om On
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 15, 2007 9:16 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό StrangeAnarchy » Παρ Μαρ 14, 2008 2:38 am

Μια έρωτηση:Ti γίνεται μέ όλα αυτά τα νόηματα που ό Συγγραφέας δε ξέρει ότι λειτουργούν μέσα στο κείμενο του?Και όμως ναι τα βλέπεις υπάρχουν έκει μέσα στο κείμενο του,και πολλές φορές ούτε ο ίδιος ο συγγράφεας μέσα σε έναν συγγραφικο πυρετό δεν έχει συνηδειτοποιήση απολυτα!Απο που έρχονται αυτά?Ίσως τα βλέπει μετά απο πολλές αναγνώσεις του έργου του ή επειδη κάποιος αναγνώστης το παρατηρεί.Υπαρχούν δηλάδη κρυμμένα νοήματα ακόμα και απο τόν ίδιο τόν συγγραφέα του ίδιου του του έργου?Εγω πίστευω πώς ναί!Και αυτή είναι και η μεγαλύτερη μαγεία ένος πραγματικά αξιόλογου συγγραφικού έργου πέρα από τα άλλα.Ότι είναι μια πνευματική μαντάλα και λαβυρινθός ακόμα και για τόν ίδιο.Δε ξέρω,άλλα άν ισχύει όντως αυτό που λέω ένα έργο πολλές φορές δέν είναι ποτέ μόνον ο συγγραφέας..είναι μάλλον ο 'συγγραφεοαναγνωστης (αυτο που είπατε ποιο πάνω και ο Nya εξαρτατε πάντα και απο τον καλό συγγραφέα άλλα και αναγνώστη) σύν κάτι άλλο άγνωστο,πεστε το ένμπνευση,κενότητα,ασεινήδητο,Αγιό πνεύμα όπως θέλεται άλλα αυτό νομίζω υπάρχει,και είναι νόμιζω απο τα μεγαλήτερα μυστηρια της συγγραφικης.
Όσο για την μυστική γλώσσα των πουλιών είναι άλλο ένα μεγαλό μυστήριο που δέν είχα ιδεα περι τίνος πρόκειται πρίν διαβάσω σε αυτό στο βιβλίο του Παντελη "Ονειροπόλος" άν και απορείες είναι πολλές και θα ήθελα κάποια στιγμή άν έχει ποιο πολλές πληροφοριες στο θέμα να αναφερθεί ποιο επισταμένα και διεξοδικά,αυτός ή όποιος άλλος γνωρίζει σχετικά.
Άβαταρ μέλους
StrangeAnarchy
Πολυγραφότατος
 
Δημοσιεύσεις: 1396
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 01, 2008 5:27 pm

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Asterion » Παρ Μαρ 14, 2008 6:35 am

Ο Νυαρλαθοτέπ έγραψε:
---------------------------------------------------------
-------------------------------------
------------------------------
Υπάρχει μια τέτοια παράδοση;
Κι αν ναι για πόσο πρίν μιλάμε;
Όταν δεν υπάρχει γύρω μας τίποτα το αληθινό, πώς να υποψιαστούμε ότι όλα είναι ψεύτικα;
Άβαταρ μέλους
Asterion
Πολυγραφότατος
 
Δημοσιεύσεις: 1092
Εγγραφή: Τρί Σεπ 04, 2007 3:23 am

Απάντηση: Περι Παραμυθιων...και των Μυστικων Νοηματων τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ATARGATIS » Παρ Μαρ 14, 2008 11:15 am

Οι κατηγορίες των παραμυθιών

Η μελέτη του παραμυθιού οδήγησε στην ένταξή τους σε κατηγορίες. Σύμφωνα με το Δ. Λουκάτο τα ελληνικά παραμύθια χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες
1) μαγικά παραμύθια: αναφέρονται σε γίγαντες, δράκους, μάγισσες κ.λπ.
με έντονο το μαγικό στοιχείο.
2) διηγηματικά παραμύθια: ο κόσμος τους είναι η ανθρώπινη κοινωνία.
Μοιάζουν πολύ με τα γνωστά μας μυθιστορήματα.
3) θρησκευτικά ή συναξαρικά παραμύθια: εμπνέονται από τους βίους
αγίων.
4) ευτράπελα ή σατιρικά παραμύθια: Αναφέρονται σε παθήματα κουτών,
ξεγελάσματα δράκων κ.λπ.


βλέπε Δ. Λουκάτος: Εισαγωγή στην Ελληνική Λαογραφία, Μορφωτικό ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1985


Δομή και τεχνική του παραμυθιού

Ο Vladimir Propp είναι εκείνος που πρώτος μελέτησε τη δομή και την τεχνική
του ρωσικού παραμυθιού που είναι τριμερής
• Μια σύντομη εισαγωγή η οποία προϊδεάζει και προετοιμάζει τον ακροατή ή
τον αναγνώστη.
• Ακολουθεί η καθαυτό διήγηση του παραμυθιού, το οποίο απαρτίζεται από
ποικίλα μοτίβα.
• Ακολουθεί το τέλος, η κατακλείδα του παραμυθιού, η οποία περιέχει πάντα τηνίκη του ήρωα.

Ο Vladimir Propp στο έργο του «Μορφολογία του παραμυθιού» εντοπίζει 31 λειτουργίες, όπως ονομάζει τα σταθερά και αμετάβλητα στο χρόνο στοιχεία του λαϊκού παραμυθιού. Γύρω από τις λειτουργίες αυτές επισημαίνει ότι οργανώνεται η δομή του λαϊκού παραμυθιού. Οι λειτουργίες αυτές με βάση τα δρώντα πρόσωπα κατανέμονται σε κύκλους,
• κύκλος του ανταγωνιστή,
• κύκλος δράσης του δωρητή,
• κύκλος δράσης του βοηθού και
• κύκλος δράσης της πριγκίπισσας (του αναζητούμενου προσώπου) και του
πατέρα της,
• κύκλος δράσης του αποστολέα,
• κύκλος δράσης του ήρωα και τέλος
• κύκλος δράσης του ψεύτικου ήρωα.

. Βασικό ρόλο στην εξέλιξη της
υπόθεσης στο παραμύθι παίζει η λειτουργία της παραβίασης μιας εντολής, η οποία αποτελεί το παράλληλο της παρακοής των πρωτοπλάστων στα Ιερά μας Γράμματα.

Περισσότερα στο βιβλίο που κυκλοφορεί και στα ελληνικά με τον τίτλο

V. Propp Η μορφολογία του παραμυθιού εκδόσεις Καρδαμίτσα..

μαλιστα στο εξωτερικό υπάρχει κι ενα είδος "τραπουλας" για όσους θέλουν να δοκιμάσουν να γραψουν τα δικά του παραμύθια θελοντας να χρησιμοποιήσουν τις βασικές λειτουργίες των παραμυθιών ..

Μπορειτε να δειτε κι εδω τις λειτουργίες του

http://www.brown.edu/Courses/FR0133/Fairytale_Generator/gen.html
Οπου ή θέληση εκει κι ο δρόμος
Άβαταρ μέλους
ATARGATIS
Λόγιος
 
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: Τρί Σεπ 26, 2006 1:35 pm

Επόμενο

Επιστροφή στο Παράξενες Συζητήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron

x